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quelar


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MessagePosté le: Mar 8 Fév - 13:46 (2011)    Sujet du message: mise a jour 4.0.6 Répondre en citant

http://eu.battle.net/wow/fr/blog/1652334#blog
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wow: all classes lvl max stopped
rift, lotro etc.... stopped


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MessagePosté le: Mar 8 Fév - 13:46 (2011)    Sujet du message: Publicité

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takyato
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MessagePosté le: Mer 9 Fév - 14:07 (2011)    Sujet du message: mise a jour 4.0.6 Répondre en citant

Voici les premier correctifs :

General
  • Escape Artist again correctly removes movement impairing effects.
  • Players who have used the Paid Race Change service to transfer to a goblin or worgen character post-patch 4.0.6 can properly use the Dungeon Finder again.
  • Love Is in the Air has been extended by 48 hours. The in-game Calendar should now reflect it runs through February 20.
Classes
  • Druids : Disentanglement (new passive specialization) is now properly functioning for Restoration druids, allowing them to get out of root effects by using Shapeshift. Logging out or changing zones no longer causes the spell to be unlearned. Attempting to use Warstomp while in Tree of Life form returns a "You can't do that yet" error and does not cast the spell.
  • Mages : Rank 2 of Fingers of Frost now has the correct proc chance.
  • Shaman : Elemental Overload (Mastery) procs of Lightning Bolt or Chain Lightning correctly generate Rolling Thunder charges. Stormstrike is now correctly proccing Maelstrom Weapon.
  • Warlocks : Refreshing Immolate with Hand of Gul'dan is now correctly augmented by the Inferno talent, refreshing Immolate to a 21-second duration instead of 15.
Dungeons & Raids
  • Blackwing Descent : Maloriak's Aberrations should correctly spawn even if Vile Swills are still alive from the previous phase.
  • Shadowfang Keep : Lord Walden again correctly uses Ice Shards and Toxic Catalyst.
  • Throne of the Four Winds : Conclave of Wind bosses now correctly regenerate health out of combat.
Items
  • The Fire-Etched Dagger swing speed was too slow and has been updated. The tooltip will not reflect the updated time of 1.7 seconds until a client-side patch can be applied.
  • Heroic and normal versions of Magma Plated Handguards did not have enough Strength and have been updated.
  • Heroic and normal version of Sapphirium Handguards did not have enough Strength and have been updated.

Une anomalie avec la hâte :


Blizzard annonce sur les forums US la présence d'un bug au niveau des effets de hâte. Ce dernier n'a été découvert que très récemment, ce qui explique qu'il n'a pu être corrigé avant la mise en ligne du patch 4.0.6.

Pour être exact, le bug empêche le client et le serveur de communiquer correctement lorsque la hâte affecte la génération des ressources. Le bug se manifeste au niveau de l'interface utilisateur en disant au joueur qu'il a assez de ressources pour lancer une aptitude. Or, lorsque l'ordre passe au niveau du serveur, ce dernier se rend compte que ce n'est pas le cas. Si vous avez un Chevalier de la Mort par exemple, il se peut qu'une rune s'allume sans pour autant qu'elle soit réellement disponible. Cela entraîne l'absence de réponse lorsque vous demandez à votre personnage d'utiliser une aptitude. Idem avec le Voleur qui peut très bien penser avoir suffisamment d'énergie pour balancer son Attaque pernicieuse sans qu'il se passe quoique ce soit lorsqu'il appuie sur le bouton.

Blizzard travaille actuellement sur ce problème et proposera certainement un correctif d'ici peu. D'ici là, certaines classes sont tout particulièrement concernées car elles obtiennent plus de ressources avec la hâte : le Voleur, le Chevalier de la Mort, le Chasseur et les Druides Feral. Certains buffs liés à la vitesse d'attaque sont également concernés : Débiter, Furie-des-vents, Serres de Glace ou encore Partie de chasse. C'est également le cas pour les effets de ralentissement de vitesse d'attaque comme Coup de tonnerre.
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zangan


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MessagePosté le: Mer 9 Fév - 16:07 (2011)    Sujet du message: mise a jour 4.0.6 Répondre en citant

Merci pour cette info.Perso je spam les touches donc sa me dérange pas ^^
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takyato
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MessagePosté le: Sam 12 Fév - 13:04 (2011)    Sujet du message: mise a jour 4.0.6 Répondre en citant

Deuxième correctif :

Classes
  • La hâte augmente à nouveau correctement la vitesse de régénération des ressources pour toutes les classes de mêlée concernées. Cette correction nécessite un redémarrage des serveurs pour prendre effet. De plus amples informations concernant les modifications relatives à ce souci sont disponibles sur notre forum de Discussion générale.
  • Chevaliers de la mort : L’effet d’immobilisation que le talent Engelures octroie à Chaînes de glace est maintenant correctement affecté par les rendements décroissants, qu’il partage avec les autres effets d’enracinement. Sombre transformation augmente désormais les dégâts du familier de 60% au lieu de 80%. Les dégâts de Voile mortel ont été réduits de 15%. Le bonus aux dégâts du familier octroyé par Infusion d’ombre est maintenant de 6% par charge, au lieu de 8%.
  • Prêtres : Mot sacré : Sérénité octroie correctement à Soins de lien 25% de chances supplémentaires d’avoir un effet critique. Focalisation intérieure augmente maintenant correctement les chances de soins critiques de Soins rapides, Soins de lien, Soins supérieurs et Prière de soins.
Donjons et raids
  • Le bouquet de roses ébène et le bouquet de roses rouges (De l’amour dans l’air) peuvent maintenant être ramassés dans les donjons de Cataclysm.
  • Bastion du Crépuscule : Les personnages-joueurs ne sont plus tués instantanément lorsque les auras sont supprimées après la défaite de Cho’gall. Les joueurs affectés par Conversion au cours du combat contre Cho’gall obtiennent le montant correct de Sang vicié. De plus, les mécanismes de Sang vicié se déclenchent correctement aux moments appropriés. Crépuscule ardent est maintenant lié au donjon de raid et ne peut plus être sorti de l’instance pour le propager à d’autres personnages-joueurs.
  • Descente de l’Aile noire : Chimaeron ne lance plus Gelée caustique sur les cibles affectées par Brèche. Chimaeron peut maintenant lancer Gelée caustique sur un tank s’il n’y a plus assez de personnages-joueurs qui ne sont pas affectés par Brèche.
  • Mortemines : Les joueurs ne devraient plus être déconnectés lorsque leur personnage meurt au cours du combat contre Vanessa Vancleef en mode héroïque.
  • Donjon d’Ombrecroc : Le nécrotraqueur Adamant et l’ensorceleur Ashcrombe disposent d’une option de dialogue pour leur faction respective qui permet d’ouvrir la porte de la cour pendant l’évènement saisonnier De l’amour dans l’air.
Objets
  • Les talismans de la Horde et de l’Alliance ne peuvent maintenant être achetés que par les membres de leur faction respective.
Métiers
  • Les quêtes journalières de pêche et de cuisine à Orgrimmar et Hurlevent octroient à nouveau le nombre de points de compétence correct lorsqu’elles sont rendues.

Troisième correctif :

General
  • Players are no longer encountering errors when having their items bid on in the Auction House. The Auctions tab also updates appropriately reflecting the bid.
Classes
  • Area-of-effect abilities such as Consecration, Efflorescence, Healing Rain, Holy Word: Sanctuary, Ring of Frost, and Smoke Bomb now function correctly when cast on any trapdoors (ala Cho'gall) or transports even while the caster is not standing on one of those same objects.
  • Death Knights : Death and Decay no longer damages the death knight's currently selected friendly target when it does damage to nearby target dummies.
  • Druids : Starfall no longer exceeds 20 stars within its duration. Frost Nova, Tranquility, War Stomp, and Starfire are all properly scaled when used by or on a druid in Tree of Life form. The previous temporary hotfix which removed the ability to use War Stomp while in Tree of Life form has been reverted.
  • Hunters : Auto Shot was not firing while the hunter was moving under certain conditions. Auto Shot should now always function correctly while the hunter is moving. Having a melee weapon equipped no longer causes the tooltips for Cobra Shot and Steady Shot to incorrectly display extra benefit from haste. The cooldown for Master's Call has been increased to 45 seconds, up from 35. In addition, it can now be dispelled. The Warp Stalker ability Time Warp can no longer be used on paladins with the Divine Shield buff active.
  • Mages : The Quad Core buff provided by the Sanctified Bloodmage 4-piece set bonus is now properly removed as soon as a spell is cast if the mage does not have 4 pieces of the set equipped.
  • Paladins : Glyph of Dazing Shield correctly causes Avenger's Shield to daze the target, and only allows Avenger's Shield to trigger the dazed effect. The area-of-effect attack of Hammer of the Righteous no longer has a chance to miss secondary targets when the primary attack hits the paladin's target. If the primary attack of Hammer of the Righteous fails to hit the target due to miss/dodge/parry/block, no enemies will be affected by the area-of-effect attack. Rogues who are under Cloak of Shadows, however, are able to resist this damage. The Warp Stalker (hunter pet) ability Time Warp can no longer be used on paladins with the Divine Shield buff active.
  • Priests : Inner Focus can no longer be cast before the effect of its preceding spell completes (Inner Focus will only be applied to spells that are cast after it). Sin and Punishment now works properly when two players of the same faction are fighting each other (including in Arenas). A string error may appear when the opponent is feared even though the talent functions correctly.
  • Warlocks : All raid bosses are now properly immune to Suffering (Voidwalker taunt ability).
Dungeons & Raids
  • Blackwing Descent : Drakeadon Mongrels can now be taunted. The debuff from Pyreclaw's Flame Buffet now only lasts 8 seconds. The Golem Sentry's Flash Bomb damage has been reduced in the 25-player version. The health of Drakeadon Mongrels and Drakonid Slayers has been reduced in 10- and 25-player versions. Nefarian's Blazing Inferno damage and knockdown radius has been reduced to match the spell effect graphic.
Items
  • Some Vicious Gladiator's weapons (item level 359) incorrectly had their costs increased. This has been corrected. Two-hand and ranged weapons now cost 3400 Conquest Points, while one-hand and caster weapons now cost 2450 Conquest Points.
  • All Vicious Gladiator's weapons (item level 372) have been temporarily removed from the Glorious Conquest Quartermasters until the time is right to officially introduce them into Azerothian society.
PvP
  • Many items incorrectly rendered unusable in rated Battlegrounds and Arenas have been made usable again.
  • Battlegrounds - Battle for Gilneas : The banners at each capture point now take 8 seconds to capture, up from 5. Note that when the banners are neutral and have not yet been captured by either faction at the start of a battle, they will display the wrong location names (Mine says Farm, Waterworks says Blacksmith, and Lighthouse says Stables).
Races
  • Gift of the Naaru now has a maximum limit to the amount healed when used on friendly NPCs with large amounts of health.

Quatrième correctif (aujourd'hui) :

General
  • The South Island Iced Tea recipe no longer awards credit toward the Set the Oven to "Cataclysmic" or Time To Open A Restaurant guild achievements.
  • Players can now Ignore other characters from different realms or battlegroups when queuing for Battlegrounds or dungeons using the command: /ignore playername-servername(region). Note that the user interface Ignore function and "/ignore playername" command still do not work correctly for players on different battlegroups and will require a future patch to correct.
  • Releasing one's spirit after dying while on a transport or in a vehicle should no longer cause the player to disconnect.
Classes
  • Death Knights : Death's Advance may now not allow movement-impairing effects to reduce the death knight below 60/75% of normal movement speed, down from 75/100%.
  • Druids : Mangle (Bear) and Maul (Bear) damage has been increased by approximately 10%. Moonfury (Balance druid passive) now increases Arcane and Nature damage by 10%, down from 15%. More information can be found here.
  • Paladins : Beacon of Light no longer triggers from Light of Dawn.
  • Priests : Shadow Power (Shadow priest passive) now increases Shadow damage by 15%, down from 25%. More information can be found here.
  • Rogues : Combat Readiness now triggers from all ranged attacks. Gouge is now breaking properly from spell and ability damage.
  • Warriors : Raging Blow has been reduced from 120% to 100% weapon damage at max level. More information can be found here.
Dungeons & Raids
  • Bastion of Twilight : The Elementium Monstrosity's health now more accurately reflects the state of the individual Ascendants.
PvP
  • Battlegrounds : Players should no longer sometimes gets stuck in the world and unable to login upon completing a rated Battleground. Under certain conditions after queuing for Battlegrounds, players were still able to enter the Dungeon Finder queue. While this made it appear as though players were not actually queued properly for Battlegrounds, that wasn't the case. This issue has been fixed so that players cannot queue for both Battlegrounds and via the Dungeon Finder under these select circumstances.

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Dernière édition par takyato le Dim 20 Fév - 13:44 (2011); édité 1 fois
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takyato
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MessagePosté le: Dim 20 Fév - 13:18 (2011)    Sujet du message: mise a jour 4.0.6 Répondre en citant

Cinquième correctif :

Général
  • Les joueurs étant exaltés auprès de 40 factions sont de nouveaux récompensés par le titre « l’exalté ». Veuillez noter que le haut fait associer n’indique pas l’obtention du titre. Ce sera corrigé dans une prochaine mise à jour.
Classes
  • Druides : Le sort Météores touche maintenant toute cible à portée qui est en combat et ne dispose pas de tous ses points de vie (y compris la tête exposée de Magmagueule, qui provoquait des problèmes avec Météores).
  • Paladins : Le correctif sur Balise de lumière et Lumière de l’aube du 11 février n’a pas eu l’effet escompté et a de ce fait été annulé. Lumière de l’aube déclenche à nouveau Balise de lumière.
Donjons et raids
  • Descente de l’Aile noire : Le haut fait Le silence est d’or, sur Atramédès, échouait par erreur dès que la barre de son d’un des membres du raid dépassait les 30%. Il faut désormais que personne ne dépasse 50% de cette barre, comme indiqué dans la description du haut fait.
Métiers
  • Alchimie : La Potion mystérieuse restaurait jusqu’à 30 000 points de mana, au lieu de 1 à 15 000 points de mana. C’est désormais corrigé.
  • Pêche : Les cannes à pêche en os et ornée de joyeux offertes en récompense de quêtes sont désormais des objets de niveau 15, au lieu de niveau 200.
  • Herboristerie : Les fouettines apparaissaient trop vite en Uldum après la mise à jour 4.0.6. Le temps de réapparition a été augmenté.

Sixième correctif :

Classes
Mage (Forums / Cataclysm Talent Calculator / Skills/Talents)
  • Arcane Blast now costs 5% of base mana before stacking modifiers, down from 7%.

Dungeons & Raids
Baradin Hold
  • Argaloth despawns and resets properly if the raid wipes during Fel Firestorm.

Blackwing Descent
  • While flying around the Vault of the Shadowflame, Nefarian no longer forces everyone to stand up if engaged.

Throne of the Tides
  • It should no longer be possible to summon a mount in certain areas of this dungeon.

Items
  • Shard of Woe (Heroic trinket) now reduces the base mana cost of spells by 205, with the exception of Holy and Nature spells -- the base mana cost of Holy and Nature spells remains reduced by 405 with this trinket.

Professions
  • Engineering Target Dummies are no longer able to taunt boss-level creatures.

Septième correctif :

February 17
Druid (Forums / Cataclysm Talent Calculator / Skills/Talents)
  • It is no longer possible for Skull Bash (Bear) to hit two targets at a time. A macro was previously circumventing the intended functionality of this ability.

Shaman (Forums / Cataclysm Talent Calculator / Skills/Talents)
  • Purification (Restoration passive) now grants a 25% bonus to healing effects, up from 10%. More information can be found here.

Priest (Forums / Cataclysm Talent Calculator / Skills/Talents)
  • In addition to its current effects, the Body and Soul talent now grants 12.5%/25% reduction to the base mana cost of Power Word: Shield. This is not reflected in the tooltip, but is reflected in the amount of mana used when Power Word: Shield is cast by Holy priests who have this talent. The tooltip update will require a client-side patch.
  • Power Word: Shield now costs roughly 34% of base mana, up from 25%. This is not reflected in the tooltip, but is reflected in the amount of mana used when the spell is cast. The tooltip update will require a client-side patch.
  • More information on these changes can be found here.

Dungeons & Raids
Blackwing Descent
  • Maloriak will no longer cast Flash Freeze on anyone who is tanking Aberrations or anyone who has recently been hit by them.


Septième correctif (bis) :


February 19
Battlegrounds
  • Demolishers were respawning too quickly in Strand of the Ancients. They are now on a 20-second spawn timer.

Death Knight (Forums / Cataclysm Talent Calculator / Skills/Talents)
  • Death knight Ghouls under the effects of Dark Transformation can no longer cast Gnaw while it's on cooldown.

Hunter (Forums / Cataclysm Talent Calculator / Skills/Talents)
  • Aimed Shot damage has been decreased to approximately 160% weapon damage (at level 80+), down from 200%.
  • Aspect of the Hawk now provides around an additional 2000 attack power at level 85.

Paladin (Forums / Cataclysm Talent Calculator / Skills/Talents)
  • Light of Dawn no longer heals targets outside the paladin's party or raid. It correctly heals up to 5 targets in the paladin's raid.

Priest (Forums / Cataclysm Talent Calculator / Skills/Talents)
  • Body and Soul no longer reduces the mana cost of Power Word: Shield (the hotfix made on February 16 to provide this additional benefit has been reverted).
  • Rapture now returns 2/5/7% of maximum mana when Power Word: Shield is consumed, up from 2/4/6%.

Warlock (Forums / Cataclysm Talent Calculator / Skills/Talents)
  • Instant-cast Shadowbolts from Shadow Trance (both the talent and Glyph of Corruption versions) should no longer consume charges of Backdraft if both procs are available. Shadow Trance will always take priority and be consumed first when Backdraft is active. Subsequent Shadowbolts will consume Backdraft stacks.

Warrior (Forums / Cataclysm Talent Calculator / Skills/Talents)
  • Two-Handed Weapon Specialization (Arms passive) now gives 20% bonus damage with two-handed weapons, up from 10%.

Dungeon Finder
  • If a party member remains outside of a dungeon for more than 3 minutes, they become eligible for removal, regardless of other Vote Kick restrictions.
  • When players queue as a group with a tank or a healer, and the tank or healer drops group (or is kicked) within the first 5 minutes, all of the other players who queued with them are removed from the group as well.
  • If there is a group of 3 or more friends and someone in that group initiates a Vote Kick of a random party member, it now requires 4 votes to kick the player, instead of the standard 3 votes.
  • The penalty for using the Vote Kick feature too often is not issued to a player who kicks someone with whom they queued for a dungeon (i.e. the party member being selected for removal is not a player randomly selected via the Dungeon Finder).
  • The penalty for using the Vote Kick feature too often will be issued much more quickly to players who join as a party of 4 and kick the randomly selected 5th player.
  • The penalty for using the Vote Kick feature too often will now not allow the player to initiate a Vote Kick for 2 hours, up from 45 minutes.
  • These changes will require realm restarts to take effect. More information can be found here.

Dungeons & Raids
  • When switching a normal raid dungeon over to Heroic difficulty, players were instantly becoming saved without warning. There is now a warning dialog box which will appear before the difficulty is changed.

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Necrose
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MessagePosté le: Lun 21 Fév - 00:15 (2011)    Sujet du message: mise a jour 4.0.6 Répondre en citant

Et toujours rien pour rogues ! On veut du UP DU FAT UP !  Evil or Very Mad
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MessagePosté le: Lun 21 Fév - 00:22 (2011)    Sujet du message: mise a jour 4.0.6 Répondre en citant

perso tant qu il nous nerf pas ca me convient ^^
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MessagePosté le: Aujourd’hui à 22:27 (2017)    Sujet du message: mise a jour 4.0.6

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